Ako podnikať v roku 2022
Podnikanie nie je jednoduchá záležitosť, prichádza s ním totižto mnoho povinností, ktorým sa jednoducho nevyhnete. Ak už nejakú tú dobu podnikáte, tak určite viete, že každý rok môžete očakávať nové zmeny a nariadenia. Tento článok vám pomôže, či už ste podnikateľ alebo podnikať ešte len plánujete. Podnikanie v mnohých odvetviach je stále neutíchajúci trend, najmä v neustupujúcej pandémii, nakoľko sa dá jednoducho podnikať aj z domu.
Keďže tu máme začiatok roka 2022, prejdeme si zopár zmien, ktoré by ste ako podnikatelia mali poznať a dodržiavať.
Zvýšenie minimálnej mzdy
Každoročný trend, ktorý poteší všetkých vašich zamestnancov. Ak už pár rokov podnikáte, so zvýšením minimálnej mzdy už určite každý rok počítate. Minimálna mzda narástla oproti minulému roku 2021 o 23 € a to na sumu 646 €. Táto suma však zodpovedá len prvému stupňu náročnosti práce. Pre rôzne stupne sú sumy rozdielne. Pre šiesty stupeň náročnosti práce táto suma dosahuje až výšku 1 226 €.
Novela zákona č. 431/2002 Z. z.
Ďalšou novinkou v roku 2022 je aj zmena zákona č. 431/2002, ktorý hovorí o účtovníctve, konkrétne o digitalizácii účtovníctva.
Vyplácanie pandemickej nemocenskej
Táto zmena bola vytvorená ako odozva na pandémiu nového koronavírusu. Táto zmena je platná od 1.12. a dotkne sa teda pravdepodobne všetkých podnikateľov, nakoľko prichádza nový vysoko nákazlivý variant. Zamestnávatelia budú zamestnancom musieť preplatiť 10 dní PN počas trvania ich ochorenia koronavírusom.
Finančný príspevok alebo stravné lístky
Konečne sme sa všetci dočkali dlho očakávanej zmeny vo vyplácaní príspevkov na stravu, nakoľko dávajú mnohí zamestnanci prednosť hotovosti pred stravnými lístkami. Príspevku do hodnoty 2,81 € sa zdaňovanie nedotkne.
Toto je len zopár zmien, ktoré nám prinesie rok 2022, vždy treba byť preto ostražitý, akých všetkých oblastí sa zmeny dotknú.
Ak ešte len plánujete začať s podnikaním, všetko sa to dá spraviť jednoducho z domu. Nemusíte chodiť po úradoch a vypĺňať mnoho tlačív. Všetko potrebné nájdete na našom webe. V našej širokej ponuke nájdete okrem mnohých druhov ready-made spoločností aj advokátske služby a virtuálne sídlo.
Druhy ready-made spoločnosti:
S.r.o. (Spoločnosť s ručením obmedzeným) - Táto obchodná spoločnosť má základne imanie 5000 €, môže ju založiť 1 spoločník alebo až 50 spoločníkov. Spoločník ručí za záväzky spoločnosti len do výšky svojho nesplateného vkladu zapísaného v obchodnom registri. Táto obchodná spoločnosť je na Slovensku najrozšírenejšou formou podnikania.
A.s. (Akciová spoločnosť) - Spoločnosť má základné imanie 25 000 €, ktorú môže založiť jedna PO, alebo minimálne 2 FO. Predstavenstvo je štatutárnym orgánom spoločnosti, ktoré riadi činnosť spoločnosti a koná v jej mene. Akcionár neručí za záväzky spoločnosti.
SE (Európska spoločnosť alebo Societas Europaea) - Základné imanie tejto spoločnosti je 120 000 €. Je to typ akciovej spoločnosti, ktorý umožňuje podnikať v rôznych európskych krajinách podľa určitých podmienok. Má vyššiu prestíž a jednoduchšie riadenie. SE je ideálny variant pre stredné a veľké nadnárodné spoločnosti.
Agentúra dočasného zamestnávania (ADZ)
Ready-made spoločnosti podľa vzniku:
Novozaložené - tieto spoločnosti majú nulové obraty, nikdy nevykonávali podnikateľskú činnosť a nemajú žiadne záväzky, vznikli len za účelom ďalšieho predaja.
S históriou – spoločnosti, ktoré aktívne podnikali a majú za sebou podnikateľskú činnosť, výhodou tejto spoločnosti je že môžete jednoduchšie žiadať a následne aj získať úvery z banky alebo získať eurodotácie.
Ready-made spoločnosti podľa platcu DPH:
Platca DPH- platcom DPH sa stávate vtedy, keď dosiahnete obrat v období posledných 12 po sebe nasledujúcich mesiacov vo výške viac ako 49 790 €.
Neplatca DPH - neplatcom DPH je FO alebo PO, ktorá pri svojej podnikateľskej alebo inej zárobkovej činnosti neplatí daň z pridanej hodnoty, hoci by takúto možnosť mala a nevyužíva ani odpočet tejto dane.
Ready-made spoločnosti v rôznych krajinách:
IČO
DIČ
Kupujete prvý krát ready-made spoločnosť? Ako to funguje:
1.Vyberiete si ready-made spoločnosť, ktorá Vám vyhovuje.
2.Stačí kliknúť pri vybranej firme na rezervovať a vyplniť Vaše kontaktné údaje.
3.Následne Vám zašleme email kde si vyžiadame všetky údaje potrebné ku prevodu obchodných podielov.
4.Po úhrade faktúry Vám zašleme vypracované dokumenty, ktoré stačí podľa pokynov vytlačiť a overiť u notára.
5.Po obdržaní podpísaných dokumentov ich podávame elektronicky na súd.
6.Súd má na zápis zmien 5 pracovných dní.
O nás:
Naša spoločnosť funguje na trhu už od roku 2013. Predali sme stovky ready-made spoločností, poskytli kvalitné poradenstvo a pomoc tisícom spokojných klientov. Počas týchto rokov sme nazbierali nespočetné množstvo skúseností a neustále sa zlepšujeme. Naša ponuka služieb je široká. Preto v prípade akýchkoľvek otázok využite aj vy naše bezplatné poradenstvo a všetko vám radi vysvetlíme a povieme viac informácií.
Zavolajte nám a spoľahnite sa, že všetko vyriešime za vás
Newsletter
Prihláste sa do nášho newslettera a dostávajte novinky pravidelne.